Анкета для учнів

Запропонована анкета призначена для вивчення Вашої думки щодо спеціальних предметів та предметів шкільного компоненту, що вивчаються у даному класі. Спробуйте якомога точніше вибрати одну чи дві відповіді із запропонованого Вам набору по кожному питанню, які Ви вважаєте найправильнішими. Вибрані відповіді обведіть у бланку відповідей.

1. Чого Ви прагнете досягти, навчаючись у профільному класі ?

А) Підготуватися до майбутньої професії, до роботи на сучасному підприємстві, отримати професію.

Б) Правильно вибрати майбутню професію, розкрити свої здібності, пізнати свої можливості.

В) Отримати корисні для життя навички.

Г) Не замислювався (лась) над цим питанням, мені все одно.

Д) Навчання у профільному класі нічого не дає.

  1. Чи пов’язуєте Ви свої майбутні професійні плани зі спеціальними предметами, що вивчають у школі ?

А) Збираюся працювати за цим фахом, маю намір продовжити навчання у технікумі, інституті.

Б) Навички і знання зі спеціальних предметів знадобляться у моїй майбутній професії, під час навчання у ВНЗ.

В) Навички і знання зі спеціальних предметів знадобляться в житті незалежно від обраної в майбутньому професії.

Г) Поки ще не знаю, не замислювався (лась).

Д) Не пов’язую; навички, здобуті під час навчання у профільному класі, ніколи не знадобляться мені у житті.

3.Чи задоволені Ви обсягом знань, що отримали зі спеціальних предметів, курсів за вибором ?

А) Дуже задоволений (на)

Б) Задоволений(на), але маю пропозиції.

В) Мені все одно.

Г) Незадоволений (на), та іншого варіанту немає.

Д) Зовсім незадоволений (на), хотів (ла) би (б) навчатися за іншим профілем.

4.Як ставляться Ваші батьки до навчання у профільному класі ?

А) Вважають, що це допоможе мені підготуватися до майбутньої трудової діяльності.

Б) Вибір зроблено за порадою батьків.

В) Вважають, що, вивчаючи спеціальні предмети у профільному класі, можна отримати корисні для життя навички.

Г) Не схвалюють, але й не наполягають на іншому варіанті, не висловлюють своєї думки, їм байдуже.

Д) Проти мого навчання у профільному класі.

5.Як Ви збираєтеся реалізувати отримані знання у перспективі ?

  1. З нижчеперелічених предметів виберіть ті, що, на Ваш погляд, необхідні для навчання в даному класі.

7.З нижчеперелічених факультативів виберіть ті, що є необхідними для вивчення в даному класі.

8.Які предмети шкільного компоненту, що Ви не вивчаєте, Вам хотілося б вивчати ?

Анкета для учнів профільних класів

1.З якого класу Ви перейшли на профільне навчання ?

2.Чи задовольняє Вас профільне навчання ?

3.Якби у Вашій школі були інші класи, який би Ви вибрали ?


a) загальноосвітній, з більш високим рівнем навчання;

b) гуманітарний, з іноземними мовами;

c) суспільно-гуманітарний;

d) медичний;

e) економічний;

f) достатньо існуючих.

4.Чи є у Вашому класі учні, яким не під силу навчання в профільному класі?

a) так;

b) ні;

c) не можу відповісти.

5. Якщо б у Вашій школі не було цікавих для Вас профілів, чи перейшли б Ви до школи міста, де б цей профіль був добре організований ?

a) так;

b) ні;

c) не можу відповісти.

6. Чи займаєтеся Ви додатково будь - яким предметом з репетитором для вступу до ВНЗ ?


a) так, з одного предмету;

b) так, з декількох предметів;

c) ні, але потрібно;

d) ні.

7. Чи задовольняє Вас навчання з профільного предмету в школі ?


a) цілком задовольняє;

b) задовольняє;

c) з одних задовольняє, з інших не зовсім;

d) не задовольняє.

8.Дайте оцінку організації спецкурсу чи курсу за вибором із профільного предмету.


a) відмінно;

b) добре;

c) задовільно;

d) незадовільно.

9.Чи враховується специфіка у Вашому класі при вивченні предметів шкільного компоненту ?

a) враховується;

b) враховується, але не з усіх предметів;

c) не враховується.

10.Які предмети викладаються у Вашому класі на високому рівні ?


a) українська мова та література;

b) іноземна мова;

c) фізика;

d) математика;

e) хімія;

f) історія;

g) біологія.

11.З яких предметів шкільного компоненту рівень викладання не задовольняє і чому ?

Анкета для учнів 9-х класів

“Зацікавлення у професійному самовизначенні ”

Прізвище:____________________________________________________________ Клас: _____ вік: _______ дата заповнення:___________________________ Професія батьків: мати:__________________________________________________ батько:__________________________________________________ (Відповідаючи на тести, підкресліть те, що, на Вашу думку, є правильним стосовно Вас, допишіть те, чого не вистачає.)

1. Які знання мене цікавлять най­більше: а) природничі; в) суспільно-наукові; г) технічні; д) мистецтво; є) немає визначених (певних) зацікав­лень; ж) філологічні; з) математичні. 2. У вільний час люблю займатися: а) читанням; б) малюванням; в) в'язанням; г) спортом; д) шиттям; є) моделюванням; ж) музикою; з) математикою; к) майструвати; л)займатися на комп’ютері. 3. Після уроків у школі відвідую: а) спецкурси; б) факультативи; в) спортивні секції; г) малу академію наук; д) комп’ютерні курси; є) гурток крою і шиття; ж) підготовчі курси при інституті; з) музичну школу; к) додатково займаюсь з репетитором. 4. Після закінчення школи хотів (ла) би (б) обрати професію__________________________________ 5. Вона мені дуже подобається, тому що__________________________________________________ 6. В 10 класі хотів(ла) би (б) навчатися за профілем: а) спортивним; б) природничим; в) філологічним (українська мова); г) філологічним (іноземна мова); д) суспільно гуманітарному. 7. Після закінчення дев'яти класів збира­юся навчатися у: а) 10 класі; б) ПТУ; в) технікумі; г) ліцеї, коледжі; д) ще не думав (ла).

Анкета для учнів 9-х класів

“Зацікавлення у професійному самовизначенні ”

Прізвище:____________________________________________________________ Клас: _____ вік: _______ дата заповнення:___________________________ Професія батьків: мати:__________________________________________________ батько:__________________________________________________ (Відповідаючи на тести, підкресліть те, що, на Вашу думку, є правильним стосовно Вас, допишіть те, чого не вистачає.)

1. Які знання мене цікавлять най­більше: а) природничі; в) суспільно-наукові; г) технічні; д) мистецтво; є) немає визначених (певних) зацікав­лень; ж) філологічні; з) математичні. 2. У вільний час люблю займатися: а) читанням; б) малюванням; в) в'язанням; г) спортом; д) шиттям; є) моделюванням; ж) музикою; з) математикою; к) майструвати; л)займатися на комп’ютері. 3. Після уроків у школі відвідую: а) спецкурси; б) факультативи; в) спортивні секції; г) малу академію наук; д) комп’ютерні курси; є) гурток крою і шиття; ж) підготовчі курси при інституті; з) музичну школу; к) додатково займаюсь з репетитором. 4. Після закінчення школи хотів (ла) би (б) обрати професію__________________________________ 5. Вона мені дуже подобається, тому що__________________________________________________ 6. В 10 класі хотів(ла) би (б) навчатися за профілем: а) спортивним; б) природничим; в) філологічним (українська мова); г) філологічним (іноземна мова); д) суспільно гуманітарному. 7. Після закінчення дев'яти класів збира­юся навчатися у: а) 10 класі; б) ПТУ; в) технікумі; г) ліцеї, коледжі; д) ще не думав (ла).

Тест «Професійне самовизначення»

Вкажіть, якій з двох відповідей на питання ви віддаєте перевагу. Напишіть відповідь поруч з обраним варіантом. Деякі питання можуть здатися вам однаково цікавими, в такому випадку віддайте все ж перевагу одному з них. Оцініть свої відповіді балами від 0 до 3 наступним чином. 1. Якщо ви згодні з положенням а), але не згодні з положенням б), то поряд з а) напишіть цифру 3, а поруч з б) - 0. 2. Якщо ви згодні з положенням б), але не згодні з положення а), то поряд з а) напишіть 0, а поруч з б) - 3. 3. Якщо ви віддасте незначну перевагу положенню а), б), то поряд з а) напишіть 2, а поруч з б) - 1. 4. Якщо ви віддасте незначну перевагу положенню б), а не а), то поряд з а) напишіть 1, а поруч з б) - 2. Відповідайте на питання щиро, дотримуючись вищевказаної інструкції. Питання до тесту: 1. Деякі люди вважають, що важливіше: а) багато знати, б) створювати матеріальні блага. Чи мають вони рацію? 2. Що вас найбільше приваблює при читанні книг:

а) прекрасний літературний стиль? б) яскраве зображення, сміливість і хоробрість героїв? 3. Яка нагорода вас більше б порадувала:

а) за науковий винахід? б) за суспільну діяльність на загальне благо? 4. Якщо б вам випала можливість зайняти певний пост, який би ви обрали: а) директора універмагу? б) головного інженера заводу? 5. Що, на ваш погляд, слід більше цінувати в учасниках самодіяльності: а) те, що вони несуть людям мистецтво і красу?

б) те, що вони виконують суспільно-корисну роботу? 6. Яка, на ваш погляд, галузь діяльності людини в майбутньому буде мати домінуюче значення: а) фізика? б) фізична культура? 7. Якби вам надали посаду директора школи, на що б ви звернули більшу увагу: а) на створення необхідних умов, зручностей (зразкова їдальня, кімната відпочинку тощо)? б) на згуртування дружнього і працьовитого колективу? 8. Ви на виставці. Що вас найбільше приваблює в експонатах: а) колір, досконалість форми? б) їх внутрішній устрій (як і з чого вони зроблені)? 9. Які риси характеру в людині більше подобаються: а) мужність, сміливість, витривалість? б) дружелюбність, чуйність, відсутність користі? 10. Уявіть, що ви професор університету. Якому предмету ви віддали б перевагу у вільний від роботи час: а) заняттям з літератури? б) дослідам з фізики, хімії? 11. Вам надається можливість здійснити подорож в різні країни. В якості кого ви охочіше поїхали б: а) як відомий спортсмен на міжнародні змагання? б) як відомий фахівець зовнішньої торгівлі з метою закупки необхідних товарів для нашої країни? 12. В газеті дві статті різного змісту. Яка з них викликала б у вас велику зацікавленість: а) стаття про машини нового типу? б) стаття про нову наукову теорію? 13. Ви дивитеся військовий або спортивний парад. Що більше привертає вашу увагу: а) злагодженість ходи, бадьорість, граціозність учасників параду?

б) зовнішнє оформлення колон (прапори, одяг)? 14. Уявіть, що у вас є багато вільного часу. Чим би ви охоче зайнялися: а) чим-небудь практичним (ручною працею)?

б) громадською роботою (на добровільних засадах)? 15. Яку виставку ви б з великим задоволенням подивилися? а) виставку нових продовольчих товарів?

б) виставку новинок наукової апаратури (фізики, хімії, біології)? 16. Якби в школі були тільки два гуртка, який би ви обрали: а) технічний? б) музичний? 17. Як вам здається, на що варто було б у школі звернути більшу увагу: а) на успішність учнів, бо це потрібно для майбутнього?

б) на спорт, так як це необхідно для зміцнення їх здоров'я? 18. Які журнали ви б з великим задоволенням читали: а) науково-популярні? б) літературно-мистецькі? 19. Яка діяльність на свіжому повітрі вас більше б привернула: а) робота з машинами? б) «ходяча» робота (агроном, лісничий, дорожній майстер)? 20. Яке, на ваш погляд, завдання школи важливіше: а) підготувати учнів до практичної діяльності, вмінню створювати матеріальні блага? б) підготувати учнів до роботи з людьми, щоб вони могли допомагати іншим в цьому? 21. Якими видатними вченими ви цікавитеся: а) Поповим, Ціолковським, б) Менделєєвим, Павловим? 22. Що важливіше дня людини: а) створювати свій благополучний, зручний побут? б) жити без деяких зручностей, але мати можливість користуватися скарбницею мистецтва, створювати мистецтво? 23. Для благополуччя суспільства необхідні: а) правосуддя, б) техніка. Що, на ваш погляд, важливіше для майбутнього людства? 24. Яку з двох книг ви з великим задоволенням читали б: а) про досягнення спортсменів нашої країни?

б) про розвиток промисловості в нашій країні? 25. Що принесе більше користі суспільству: а) турбота про добробут громадян? б) вивчення поведінки людей? 26. Служба побуту надає людям різні послуги (виготовляє взуття, шиє одяг тощо). Чи вважаєте ви за необхідне: а) і надалі розвивати цю галузь, щоб всебічно обслуговувати людей? б) краще створювати таку техніку, якою можна було б самим скористатися в побуті? 27. Які лекції з великим задоволенням слухали б ви: а) про видатних вчених? б) про видатних художників? 28. Якого характеру наукову роботу ви обрали б: а) роботу з книгами в бібліотеці? б) роботу на свіжому повітрі в експедиції? 29. Що вас найбільше зацікавило в друкованих виданнях: а) повідомлення про виграш грошово-речової лотереї? б) повідомлення про те, що відбулася художній виставці? 30. Вам надається вибір професії: якій з них ви б віддали перевагу: а) фізичній культурі або іншій роботі, пов'язаній з рухом? б) роботі малорухливій, але по створенню нової техніки? Ключ до тесту, обробка результатів: 1) сфера роботи з людьми: 2а, 4а, 6б, 9а, 12б, 16а, 17б, 19б, 23б, 28б; 2) сфера розумової праці: 4б, 7а, 10б, 13а, 14б, 18а, 20а, 21б,26б, 30а; 3) сфера технічних інтересів: 1б, 3б, 6а, 8б, 12а, 14а, 15б, 25а, 26а, 29б; 4) сфера естетики і мистецтва: 1а, 5б, 8а, 10а, 11б, 17а, 21а, 23а, 24б, 28а; 5) сфера фізичної праці, рухомий діяльності: 2б, 5а, 13б, 15а, 18б, 20б, 22а, 24а, 25б, 27а; 6) сфера матеріальних інтересів, планово-економічних видів робіт: 3а, 7б, 9б, 11а, 16б, 19а, 22б, 27б, 29а, 30б. Аналізуючи отримані дані, необхідно виділити сфери, що містять найбільшу кількість балів, і ці сфери діяльності можна вважати самими кращими. Інтерпретація: 1) сфера роботи з людьми: вчитель, педагог, екскурсовод, вихователь, соціолог, психолог, менеджер по персоналу, слідчий. 2) сфера розумової праці: вчений-дослідник (математик, фізик, хімік, кібернетик, археолог, геолог), інженер, юрист, лікар, еколог, архітектор, продюсер. 3) сфера технічних інтересів: програміст, електротехнік, радіотехнік, Web-майстер, статистик, водій, технолог, диспетчер, секретар-друкарка, телефоніст. 4) сфера естетики і мистецтва: художник, дизайнер, письменник, поет, режисер, артист, конструктор, косметолог, костюмер, гример, кондитер, кравець-кутюр'є, квітникар. 5) сфера фізичної праці, рухомий діяльності: спортсмен, фотограф, експедитор, перукар, бармен, офіціант, стюардеса, продавець, закрійник, спеціаліст з ремонту, касир, медперсонал, бригадир, комірник, листоноша, фермер, водій-далекобійник, поліцейський, військовий. 6) сфера матеріальних інтересів, планово-економічних видів робіт: економіст, адміністратор, менеджер, підприємець, аудитор, спеціаліст з реклами, брокер, агент страхових компаній, комерсант, завгосп.

СВІТ ПРОФЕСІЙ Після виконання завдань анкет «Визначення формули професії», «Визначення типу майбутньої професії», «Визначення професійних переваг», «Матриця вибору професії» учень має змогу перевірити свої:

· знання щодо характеристик праці різних професій та формулу професії;

· уміння описувати характеристику праці різних професій та виявлення своїх професійних переваг.

Портрет моєї майбутньої професії. Дану карту слід заповнювати по ходу надання відповідей на питання анкет «Визначення формули професії», «Визначення типу майбутньої професії», «Визначення професійних переваг», «Матриця вибору професії».

Найбільш привабливі характеристики моєї професії
Тип майбутньої професії
Мої професійні нахили
Вибрані мною професії

ВИЗНАЧЕННЯ ФОРМУЛИ ПРОФЕСІЇ ( за методикою М. Пряжнікова) Підкресли ті цілі, предмет, засоби, умови праці, які тебе приваблюють найбільш.

  1. Цілі праці:

    1. Оцінювати, перевіряти.
    2. Досліджувати що небудь, робити відкриття.
    3. Перекладати тексти.
    4. Виготовляти предмети.
    5. Вчити, виховувати, консультувати.
    6. Творити, створювати нове.
    7. Обслуговувати когось чи щось.
    8. Постійно працювати над собою, «бути у формі».
  1. Предмет праці:

    1. Технічні об’єкти.
    2. Тексти, графіки, числа.
    3. Економіка та політика.
    4. Мистецтво.
    5. Наука.
    6. Рослини та мікроорганізми.
    7. Світ тварин.
    8. Люди.
    9. Деталі та матеріали.
  1. Засоби праці:

    1. Ручні.
    2. Механічні.
    3. Автоматичні.
    4. Комп’ютери.
    5. Інтелект.
    6. Виразні рухи, міміка.
    7. Творче мислення.
    8. Можливості організму та органів чуття.
    9. Голос, інтонація.
  1. Умови і організація праці:

    1. Побутовий мікроклімат.
    2. Приміщення з великою кількістю людей.
    3. Відрядження.
    4. Самостійність.
    5. Свіже повітря.
    6. Екстремальні умови.
    7. Особливі умови.
    8. Робота вдома.

Якщо ти вже вибрав професію, напиши, чи відповідає вона тим характеристикам, які тебе в ній приваблюють найбільш. Якщо ні – зроби спробу створити її модель за цими ознаками. Занеси дані в графу «Найбільш привабливі характеристики моєї професії».

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ ( за методикою Є. Клімова ) Прочитай дані твердження. Якщо ти згодний з ними, то перед цифрою в таблиці постав знак «+», якщо ні, постав перед цифрою знак «–». Якщо у тебе виникли сумніви, то закресли цифру.

№ Тверд-ження Твердження для самооцінки 1 природа 2 техніка 3 знак 4 мистецтво 5 людина
1 Легко знайомлюсь з людьми 1
2 Охоче і довготривалий час можу майструвати 1
3 Люблю ходити в музеї, театри, на виставки 1
4 Охоче і довготривалий час можу проводити обчислення, креслити 1
5 Охоче і довготривалий час можу доглядати за рослинами, тваринами 1
6 Із задоволенням спілкуюсь і однолітками чи малюками 1
7 Із задоволенням доглядаю за рослинами, тваринами 1
8 Зазвичай роблю мало помилок в письмових роботах 1
9 Мої вироби викликають інтерес у товаришів, однокласників 2
10 Люди вважають, що в мене є художні здібності 2
11 Охоче читаю про рослини, тварини 1
12 Беру участь у виставах, концертах 1
13 Охоче читаю про устрій механізмів, приборів, машин 1
14 Довготривалий час можу розгадувати задачі, ребуси, кросворди 2
15 Вмію налагодити стосунки між конфліктуючими людьми 2
16 Вважаю, що у мене є здібності до роботи з технікою 2
17 Людям подобається моя художня творчість 2
18 У мене є схильності до роботи з рослинами і тваринами 2
19 Я можу чітко викладати свої думки в письмовій формі 2
20 Я майже ніколи і ні з ким не сварюсь 1
21 Результати моєї технічної творчості схвалюють незнайомі люди 1
22 Не прикладаючи зусиль засвоюю іноземні мови 1
23 Мені часто трапляється нагода допомагати навіть незнайомим людям 2
24 Довготривалий час можу займатися музикою, малюванням, читати книги 1
25 Можу впливати на хід розвитку рослин і тварин 2
26 Полюбляю розбиратися в улаштуванні механізмів, приборів 1
27 Мені зазвичай вдається схилити людей до своєї точки зору 1
28 Охоче спостерігаю за рослинами і тваринами 1
29 Охоче читаю науково-популярну, критичну літературу, публіцистичну літературу 1
30 Намагаюсь зрозуміти секрети майстерності та випробовую свої сили в музиці, живопису 1
Результати

По кожному стовпчику підрахуй алгебраїчну, тобто з врахуванням знаків, суму, закреслені цифри не рахуй. Запиши в рядок «Результати». Найбільша отримана сума чи суми (по декільком стовпчикам) вказують на той тип професії, який для тебе більш властивий. Малі від’ємні суми вказують на типи професій, яких тобі слід уникати при виборі. Максимальне число балів в кожному стовпчику – 8. У відповідності з даною класифікацією, запропонованою Є. А. Клімовим, коло сучасних професій можна розділити на 5 основних типів: 1 – «Людина – природа» 2 – «Людина – техніка» 3 – «Людина – знакова система» 4 – «Людина – художній образ» 5 – «Людина – Людина»

АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ 11-их КЛАСІВ щодо встановлення мотивів професійного самовизначення старшокласників

Шановні одинадцятикласники! Просимо Вас відповісти на запитання анкети. Ваші відповіді допоможуть нам у дослідженні мотивів вибору старшокласниками певної професії. На кожне запитання виберіть один із варіантів відповіді, запропонованих в анкеті, або напишіть свій варіант відповіді. 1. Чи визначилися ви з майбутньою професією? так ні 2. Що спонукало Вас обрати саме цю професію? а) сімейна традиція; б) порада батьків; в) порада друзів; г) порада вчителів; д) вирішив(ла) сам(а); е) Ваш варіант відповіді 3. Що було джерелом інформації про обрану професію? а) розповіді батьків; б) книги про професію; в) розповіді вчителів; г) теле-, радіопередачі про професію; д) Ваш варіант відповіді 4. Що Ви знаєте про обрану професію? а) професія престижна; б) умови праці представників професії; в) заробітна платня; г) медичні протипоказання; д) суспільна значущість професії; е) вимоги професії; ж) Ваш варіант відповіді _____________________________________________ 5. Обрана професія допоможе Вам: а) реалізувати свої здібності; б) розкритися у творчості; в) стати цінною для суспільства людиною; г) самовдосконалитися; д) досягти високого положення; е) Ваш варіант відповіді ­­­­­­­­­­­ __________________________________________ 6. Як ставляться батьки до Вашого вибору професії? а) підтримали; б) байдуже; в) намагалися переорієнтувати на іншу професію. Яку саме? _________________________________________________________

Анкета учня профільного класу П.І.П ___________________________________________________________ Клас____________________ Профільний предмет__________________________________________________

№ з/п Спілкування вчителя з учнями 1 22 33 44 55 56 77 88 99 110
1. Пояснення вчителя, який викладає профільний предмет, доступні, зрозумілі
2. Манера вчителя спілкуватися з класом Вам імпонує
3. Вимоги вчителя з профільного предмета до рівня знань високі, але справедливі
4. Ви спілкуєтесь з учителем з профільного предмета в позаурочний час
5. Предметні заходи, які організує вчитель з профільного навчання в позаурочний час, цікаві. Ви впевнені, що при цьому ви не гаєте часу.
Самооцінка діяльності учня з даного предмета
6. Можливості профільного предмета для подальшого самовдосконалення
7. Інтерес до профільного предмета
8. Рівень задоволення запитів з профільного предмета
9. Рівень допитливості з профільного предмета порівняно з результатами діяльності
10. Рівень Вашої участі у груповій роботі, дискусіях на уроці (предмет – профільний)
11. Використання додаткової літератури з профільного предмета?
12. Дослідницька діяльність з профільного предмета
Творчі здібності учня
13. Чи володієте Ви методами дослідження з профільного предмета?
14. Чи вмієте швидко перебудувати власну діяльність?
15. Чи охоче співпрацюєте на уроці з однокласниками?
16. Чи вмієте акумулювати, використовувати інший досвід?
17. Чи здатні до самоорганізації діяльності?
18. Чи задовольняють Вас результати навчання з профільного предмета?

ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАМІРІВ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Метод дозволяє вивчити наявність готовності до вибору про­фесії яка характеризує внутрішню усвідомленість самого факту вибору й визначеність професійних інтересів: що учень знає про свою професію, як може оцінити свої здібності, знання про фізичні та психологічні вимоги обраної професії.

Інструкція. Дайте відповіді на запитання (потрібне підкреслити), 1. Чим ви думаєте займатися після закінчення школи: а) продовжити навчання у ВНЗ (якому?); б) вступити до ПТУ, технікуму, середнього спеціального навчального закладу; в) піти працювати на виробництво (яке?); г) поєднувати роботу (яку?) з навчанням (яким?); д) не знаю, чим буду займатися. 2. Якій професії, спеціальності ви хотіли б себе присвятити? 3. Які вимоги, на вашу думку, ця професія ставить перед людиною: а) необхідні загальні якості особистості;б) необхідні спеціальні якості особистості. 4. Які вимоги висуває обрана вами професія до здоров'я людини? Як ви оцінюєте вашу професійну придатність за станом здоров'я? 5. Якими ви уявляєте умови праці обраної вами професії? 6. Як ви готуєте себе до обраної професії: а) працюєте над розвитком системних знань, умінь та навичок, необхідних для даної професії; б) виховуєте в собі загальні позитивні якості (працелюбність, самостійність у праці, наполегливість тощо); в) розвиваєте спеціальні якості, необхідні для обраної професії. 7. Де виявляються ваші позитивні якості: а) в школі на уроках; б) у гуртках; в) у позашкільних закладах; г) вдома; д) не знаю. 8. Чи знаєте ви, де можна отримати підготовку до обраної професії? 9. Де ви читали про обрану професію: а) в художній літературі; б) у науково-популярній; в) у спеціальній. 10. З ким ви мали бесіду про обрану вами професію: а) з учителем; б) з батьками; в) з товаришами-ровесниками; г) із старшими товаришами, які мають цю професію; д) ні з ким не мав бесіди. 11. Чи знаєте ви, що до обраної вами професії є близькі, споріднені з нею, якими ви могли б оволодіти? Якщо знаєте, назвіть їх. 12. Коли ви обрали професію? Чи були зміни у вашому виборі? З яких причин ви міняли свій вибір? 13. Якщо ви досі не обрали професії, то з яких причин? 14. Ваше рішення з вибору професії остаточне, чи ви можете ще передумати? 15. Хто справив на вас найбільший вплив у виборі професії: а) батьки; б) вчителі; в) працівники виробництва; г) товариші; д) хтось інший?

16. На що ви орієнтувались, обираючи професію: а) принести користь суспільству; б) ця професія престижна; в) хороша зарплата; г) цікава та змістовна робота; д) робота відповідає моїм можливостям. 17. Що, на вашу думку, необхідно, щоб бути хорошим спеціалістом: а) попрацювати на виробництві; б) закінчити ПТУ; в) закінчити технікум; г) закінчити ВНЗ; д) випробувати себе в даній професії. 18. Які матеріали і про яку професію ви хотіли б мати у своїй школі (бібліотеці)? 19. На яких уроках учителі розповідають про професії та як часто? 20. Які екскурсії на виробництво вам найбільше сподобались? 21. Які зауваження виникли у вас після екскурсії: а) щодо організації праці; б) щодо бесіди про професію; в) щодо умов виробництва; г) щодо показу технічного процесу; д) інші зауваження. 22. Скільки за останній рік було зустрічей з представниками різних професій, які з них викликали у вас найбільший інтерес? 23. Як вам краще працювати: а) індивідуально; б) з товаришами; в) в групі. 24. Ким би ви хотіли бути в професійній групі: а)виконавцем; б) організатором. 25. У яких предметних гуртках ви берете участь? У яких ще хотіли б займатися в школі та поза школою? 26. В яких факультативних заняттях ви берете або хотіли б брати участь? 27. Якою галуззю знань та вмінь ви захоплюєтесь: а) про природу; б) про науку; в) про мистецтво; г) про техніку; д) про людину. Обробка отриманих даних Якісний аналіз відповідей дасть старшокласнику знання про загальні життєві плани (1, 6, 17, 27), захоплення та професійні наміри (2, 11, 12, 13, 20, 23, 24, 25, 26), знання про обрану професію (3,4, 5,11) та оцінювання школярем своєї придатності до неї (7,14), про оцінювання роботи педагогів та старшокласників щодо професійного самовизначення (б, 8, 9, 10,15,18,19,21,22).

Кiлькiсть переглядiв: 30

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.